Aktuality
Chevrolet dosáhl v roce 2011 dosud nejvyšších prodejů
Pondělí, 23 Leden 2012 08:31
Výborný výsledek značky pomohl GM překročit roční prodej 9 miliónů vozů
Detroit. Chevrolet prodal v roce 2011 celosvětově 4,76 miliónu automobilů, čímž vytvořil nový rekord a podpořil globální prodej koncernu General Motors Co. (NYSE: GM) přes 9 miliónů vozů; vyšší o 7,6 procenta v porovnání s rokem 2010.
GM získal čtyři desetiny bodu tržního podílu, který představuje 11,9 procenta globálního automobilového trhu. Prodeje vzrostly ve všech hodnocených regionech – Severní Americe, Jižní Americe, Evropě a oblasti International Operations – když GM prodal celkově 9 025 942 vozů, v porovnání s 8 385 484 v roce 2010.
USA byly největším trhem Chevroletu s prodejem 1 775 812 vozidel, což představuje nárůst přes 13 procent vůči roku 2010. V Číně zaznamenal rekordní prodej 595 068 vozů, představující meziroční nárůst o 9,5 procenta. Mezi další trhy s výrazným meziročním nárůstem prodeje Chevroletů patří Vietnam (79 procent), Rusko (49 procent), Turecko (30 procent) a Německo (21 procent).
„Impozantní růst prodeje vozů Chevrolet na stabilizovaných i rozvíjejících se trzích je výsledkem silné řady modelů, které splňují různé potřeby zákazníků na celém světě,“ řekl předseda a CEO GM Dan Akerson. „Navíc k rekordnímu prodeji, současná nabídka vozidel GM splňuje požadavky zákazníků hledajících hospodárné automobily, automobily vhodné na práci a také vysoce luxusní.“
Chevrolet si buduje svoji globální pozici prodejem automobilů jako Cruze, Aveo (Sonic) a Spark, ve střední třídě zcela nové globální Malibu a také crossovery a užitkové vozy jako Orlando a Colorado, zkonstruované pro využití v různých podmínkách a pro různé nároky zákazníků na celém světě.
Kompaktní sedan Chevrolet Cruze byl na čele prodeje značky s přes 670 000 prodanými vozy v roce 2011; stal se nejprodávanějším modelem Chevroletu na světě s prodejem přes 1,13 miliónu kusů od svého představení v roce 2009. V USA byl v roce 2011 Chevrolet nejprodávanější značkou osobních automobilů také díky vysokému podílu úspěšného Cruze.
Rekordní prodeje automobilů zaznamenal Chevrolet v roce 2011 na 15 trzích. Nejvyšší meziroční nárůst dosáhl Chevrolet v Peru (81 procent), Vietnamu (70 procent), Thajsku (57 procent), Jižní Africe (50 procent) a Izraeli (46 procent). Pro Chevrolet v roku 2011 bylo největších těchto 10 trhů:
Trh | Celkový prodej 2011 |
USA | 1 775 812 |
Brazílie | 632 201 |
Čína | 595 068 |
Rusko | 173 485 |
Mexiko | 162 461 |
Kanada | 150 540 |
Argentina | 133 491 |
Uzbekistán | 121 584 |
Indie | 111 056 |
Kolumbie | 105 783 |
„Je nepochybné, že katalyzátorem našeho celosvětového úspěchu je nové portfolio modelů Chevrolet,“ řekl Tim Lee, prezident GM International Operations. „Zavedení značky v Jižní Koreji spolu s obrovským růstem v Číně a v celé oblasti International operations je důkazem, že Chevrolet se stává první volbou zákazníků na celém světě.“
Při vstupu do svého druhého století je Chevrolet více globální značkou s více, než 60 procenty prodeje realizovaného mimo trhu v USA.
„V roce 2012 budeme pokračovat v rozšiřování naší modelové řadu ještě lepšími vozy usilujíce se o další růst na našich klíčových trzích,“ řekl Lee.
Pro koncern GM byly v roce 2011 dva největší trhy Čína, kde GM a jeho partneři zvýšili meziročně prodej o 8,3 procenta na 2 547 203 vozů a USA, kde GM prodal 2 503 820 vozů, o 13 procent více vůči roku 2010. GM je v obou zemích lídrem trhu.
Globální prodej General Motors Global
Jednotek 2011 |
Jednotek 2010 |
% změna |
% trhu 2011 |
% trhu 2010 |
Změna body |
|
Severní Amerika | 2 924 140 | 2 625 411 | 11,4 | 18,4 | 18,2 | 0,2 |
Evropa | 1 735 335 | 1 662 963 | 4,4 | 8,8 | 8,8 | 0,0 |
Jižní Amerika | 1 064 631 | 1 024 960 | 3,9 | 18,8 | 19,9 | (1,1) |
International Operations | 3 301 836 | 3 072 150 | 7,5 | 9,5 | 8,9 | 0,6 |
Celkem globálně | 9 025 942 | 8 385 484 | 7,6 | 11,9 | 11,5 | 0,4 |
GM North America = USA, Kanada, Mexiko a další trhy Severní Ameriky
GM Europe = západní, střední a východní Evropa plus Rusko
GM International Operations = Asie-Oceánie, Severní Afrika, Subsaharská Afrika a Střední východ
Poznámka: Irán, Severní Korea, Sýrie a Súdán jsou vyňaty z objemů prodeje a výpočtu tržního podílu