Chevrolet dosáhl v roce 2011 dosud nejvyšších prodejů | Auto Dobrovolný
 

Aktuality

Chevrolet dosáhl v roce 2011 dosud nejvyšších prodejů

Výborný výsledek značky pomohl GM překročit roční prodej 9 miliónů vozů

gm-prodej2011Detroit. Chevrolet prodal v roce 2011 celosvětově 4,76 miliónu automobilů, čímž vytvořil nový rekord a podpořil globální prodej koncernu General Motors Co. (NYSE: GM) přes 9 miliónů vozů; vyšší o 7,6 procenta v porovnání s rokem 2010.

GM získal čtyři desetiny bodu tržního podílu, který představuje 11,9 procenta globálního automobilového trhu. Prodeje vzrostly ve všech hodnocených regionech – Severní Americe, Jižní Americe, Evropě a oblasti International Operations – když GM prodal celkově 9 025 942 vozů, v porovnání s 8 385 484 v roce 2010.

USA byly největším trhem Chevroletu s prodejem 1 775 812 vozidel, což představuje nárůst přes 13 procent vůči roku 2010. V Číně zaznamenal rekordní prodej 595 068 vozů, představující meziroční nárůst o 9,5 procenta. Mezi další trhy s výrazným meziročním nárůstem prodeje Chevroletů patří Vietnam (79 procent), Rusko (49 procent), Turecko (30 procent) a Německo (21 procent).

„Impozantní růst prodeje vozů Chevrolet na stabilizovaných i rozvíjejících se trzích je výsledkem silné řady modelů, které splňují různé potřeby zákazníků na celém světě,“ řekl předseda a CEO GM Dan Akerson. „Navíc k rekordnímu prodeji, současná nabídka vozidel GM splňuje požadavky zákazníků hledajících hospodárné automobily, automobily vhodné na práci a také vysoce luxusní.“

Chevrolet si buduje svoji globální pozici prodejem automobilů jako Cruze, Aveo (Sonic) a Spark, ve střední třídě zcela nové globální Malibu a také crossovery a užitkové vozy jako Orlando a Colorado, zkonstruované pro využití v různých podmínkách a pro různé nároky zákazníků na celém světě.

Kompaktní sedan Chevrolet Cruze byl na čele prodeje značky s přes 670 000 prodanými vozy v roce 2011; stal se nejprodávanějším modelem Chevroletu na světě s prodejem přes 1,13 miliónu kusů od svého představení v roce 2009. V USA byl v roce 2011 Chevrolet nejprodávanější značkou osobních automobilů také díky vysokému podílu úspěšného Cruze.

Rekordní prodeje automobilů zaznamenal Chevrolet v roce 2011 na 15 trzích. Nejvyšší meziroční nárůst dosáhl Chevrolet v Peru (81 procent), Vietnamu (70 procent), Thajsku (57 procent), Jižní Africe (50 procent) a Izraeli (46 procent). Pro Chevrolet v roku 2011 bylo největších těchto 10 trhů:

Trh Celkový prodej 2011
USA 1 775 812
Brazílie 632 201
Čína 595 068
Rusko 173 485
Mexiko 162 461
Kanada 150 540
Argentina 133 491
Uzbekistán 121 584
Indie 111 056
Kolumbie 105 783

„Je nepochybné, že katalyzátorem našeho celosvětového úspěchu je nové portfolio modelů Chevrolet,“ řekl Tim Lee, prezident GM International Operations. „Zavedení značky v Jižní Koreji spolu s obrovským růstem v Číně a v celé oblasti International operations je důkazem, že Chevrolet se stává první volbou zákazníků na celém světě.“

Při vstupu do svého druhého století je Chevrolet více globální značkou s více, než 60 procenty prodeje realizovaného mimo trhu v USA.

„V roce 2012 budeme pokračovat v rozšiřování naší modelové řadu ještě lepšími vozy usilujíce se o další růst na našich klíčových trzích,“ řekl Lee.

Pro koncern GM byly v roce 2011 dva největší trhy Čína, kde GM a jeho partneři zvýšili meziročně prodej o 8,3 procenta na 2 547 203 vozů a USA, kde GM prodal 2 503 820 vozů, o 13 procent více vůči roku 2010. GM je v obou zemích lídrem trhu.

Globální prodej General Motors Global

Jednotek
2011
Jednotek
2010
%
změna
% trhu
2011
% trhu
2010
Změna
body
Severní Amerika 2 924 140 2 625 411 11,4 18,4 18,2 0,2
Evropa 1 735 335 1 662 963 4,4 8,8 8,8 0,0
Jižní Amerika 1 064 631 1 024 960 3,9 18,8 19,9 (1,1)
International Operations 3 301 836 3 072 150 7,5 9,5 8,9 0,6
Celkem globálně 9 025 942 8 385 484 7,6 11,9 11,5 0,4

GM North America = USA, Kanada, Mexiko a další trhy Severní Ameriky
GM Europe = západní, střední a východní Evropa plus Rusko
GM International Operations = Asie-Oceánie, Severní Afrika, Subsaharská Afrika a Střední východ

Poznámka: Irán, Severní Korea, Sýrie a Súdán jsou vyňaty z objemů prodeje a výpočtu tržního podílu